Enkele weken
geleden werkte de tweede kleuterklas rond het thema Dino’s.
Op
maandagochtend hoorden we een vreemd geluid in de klas...
Heel
voorzichtig gingen de vriendjes boven kijken. En wat vonden ze...
Een ei...
Er kwamen
ook heel wat ouders meewerken in ons thema Dino’s.
Samen met
hen probeerden
we een dino weer te geven met allerlei macaroni.
We deden ook
nog allerlei spelletjes met onze mama’s en papa’s.
Verder
probeerden we in de klas ook een dinofossiel uit te houwen. Dat deden we met
hamer en bijtel.
We speelden
een dinobingo en mochten telkens een steentje leggen wanneer een bepaalde dino
aan bod kwam.
Via een
stappenplan probeerden we allerlei dino’s te tekenen.
De vriendjes
maakten ook allemaal hun eigen dinofossiel.
We vulden
een bakje met zand. Daarin maakten we een afdruk van een dino. Natuurlijk
moesten we eerst zorgen dat het zand nat genoeg was.
Vervolgens
maakten we via een stappenplan gips aan.
Daarna goten
we het gipsmengsel in onze afdruk van een dino.
De volgende
dag haalden we ons dinofossiel uit het zand en borstelden het mooi schoon.
We maakten
ook nog heel wat dinopuzzels. Zelfs een 3D-puzzel. Niet zo makkelijk hoor!
De vriendjes
probeerden een aantal dino-matrixen op te lossen. Hiervoor moesten ze goed
tellen en kijken naar de kleur en de vorm van de dino’s.
We verkleedden
ons ook eens als een echte dino. Eng hé!
In de
zandtafel groeven de kinderen allerlei dinobotjes op. Nadien moesten ze die op
de juiste plaats van het dinoskelet op de voorbeeldkaart leggen.
We hadden
ook een heel speciaal lampje in de klas. Dat projecteerde allemaal dino’s. De
vriendjes keken hiernaar in de dinogrot (tent) in de klas. Nellie en Cezar
mochten natuurlijk ook eens mee in de dinogrot.
Uit ons
eitje kwam uiteindelijk een dino...
0 reacties:
Een reactie posten