We kwamen dinsdag in de klas en Cezar die was weg...
Er stond wel ‘iets’ met een geel laken erover op de mat.
Wat zou dat zijn? Cezar?
Heel voorzichtig haalden we het doek eraf, dan
kwam de voeldoos te voorschijn
Om beurten mochten de vriendjes eens voelen en verwoorden
wat zij dachten dat erin zat.
Uiteindelijk was het een boekje! Dat was de tip, waar Cezar
zou zitten. Hij zat in de boekenhoek!
Op die manier verkenden we elke dag een ander hoekje en de
bijbehorende afspraken.
Natuurlijk probeerden we zelf de verschillende hoekjes ook
eens uit.
Een boekje lezen...
Een verhaaltje over terug naar school gaan beluisteren in de
luisterhoek. Daarna probeerden we de prentjes ook eens in de juiste volgorde te
leggen.
De huishoek. Sommige vriendjes probeerden eens te
telefoneren naar één van de nummers die op de telefoonlijst bij de telefoon hangen
:).
We oefenden de begrippen ‘groot’ en ‘klein’ nog eens in aan
de hand van boekentassen en de inhoud ervan. Als verwerkingsopdracht deden
sommige vriendjes hieromtrent een knipoefening.
Er kwam ook een matrix aan bod. De vriendjes moesten goed
kijken naar de inhoud van de boekentas
en de kleur van de boekentas. Goed kijken en combineren was de opdracht!
0 reacties:
Een reactie posten