9 maart 2014

Gedichten tegen pesten!

In het 2de leerjaar schreven de kinderen zelf enkele gedichten tegen pesten.


Ik vind het niet leuk om gepest te worden.
Ik voel me zwart in mijn hart.
(Jonas)


                                                 Je doet m'n hart breken,
                                                 het doet heel veel pijn
                                                 Nu denk ik helemaal zwart
                                                 net als de duivel.
                                                 Je bent veel veel veel te hard voor me.
                                                 (Negin, Lhoussine, Leïla)


Mijn bril is stuk
iemand heeft erop getrapt
krak
krak
krik
oei
(Ilyas)

                                                Pesten
                                                soms erg voor de twee
                                                en van binnen lijkt het zwart
                                                doet pijn aan het hart
                                                (Julian)


Je pest me vaak
maar ik ben beschermd
door een lieve draak
ik blijf kalm en blij
en prik een grapje in zijn zij.
en ook al is het niet helemaal waar
het staat hier toch al maar
en zo is het gat in mijn hart
gedicht.
(Ossip)

                                 
                                         Pesten is stom, debiel en slecht
                                         Pesten is ruzie maken en dat is niet leuk.
                                         Als er ruzie is, is er geen vrede meer in de wereld.
                                         En dan wordt iedereen verdrietig...
                                         (Elza)

0 reacties:

Een reactie posten